niedziela, 30 grudnia 2012

Grafitowy "HOME"

W pogoni za drewnianymi napisami tworzącymi jeden spójny element, zaniedbałem napisy składające się z pojedynczych liter. Czas nadrobić zaległości. Składam samokrytykę, obiecuję poprawę i dalszą, jeszcze bardziej wydajną pracę na rzecz mojej ojczyzny, "do samego końca, mojego lub jej".
Wybór czcionki - jeżeli szaleć to szaleć. Wybrałem "krój", który ma w sobie wręcz nachalną szlachetność. Litery są bezczelnie dostojne, nawet niewprawne oko zauważy, że mają w sobie wielkie pokłady wyniosłości i szyku. Nie od dziś wiadomo, że "litery w krawacie są mniej awanturujące się". Chwilowo mam dość tej rozwydrzonej, roześmianej bandy liter, która nawet kilku minut nie potrafi wytrzymać w spokoju i skupieniu. Pora na odmianę, wybieram musztrę, kindersztubę, rygor i mundury galowe! Szaro - grafitowe mundury oczywiście. Baczność! No...jak pięknie.
 

Wykonanie takich liter wydaje się proste, nic bardziej mylnego. Zwodniczo proste odcinki, regularne łuki, symetria. Diabeł tkwi w szczegółach. Przy tego typu kształtach, trzeba wycinać i obrabiać perfekcyjnie. Każde potknięcie będzie widoczne jak na dłoni. Nie ma tu miejsca na kompromisy, ostatecznym celem jest ekskluzywność. 
Wysokość liter 105 mm i grubość materiału 12 mm powodują, że całość nie zniknie w gąszczu innych przedmiotów. 
Możemy skomponować napis stojący lub możemy zamocować litery na dowolnej powierzchni. Układ może być dowolny, litery w poziomie lub w pionie. Napis może być również "piętrowy".

Jacek Grdeń


Na zdjęciach poniżej, opisane drewniane litery tworzą  napis "HOME".



 
  


1 komentarz: